Fiori di Rose

De combinatie van prachtige bloemen, stijlvolle woonaccessoires en een eigen, karakteristieke stijl van bloemschikken maakt dat klanten uit de wijde omtrek de winkel van de zusjes Rose en Renée weten te vinden. En dat is bijzonder op een klein winkelgebied waar in een straal van 50 meter maar liefst drie andere bloemisten zitten.

Het Fiori-gevoel

Wij bedachten het online concept en ontwierpen een website/-shop die naadloos bij het winkelgevoel past; een digitale beleving van het Fiori-gevoel.

Daarbij was het van belang om in de stijl, kleurgebruik en fotografie hetzelfde gevoel over te brengen als dat je in de nieuwe winkel krijgt; een overweldigende kleurenpracht vol ‘Oosterbeekse glam & luxe’ maar toch ook intiem en gezellig.

Die herkenbaarheid is niet alleen belangrijk voor de bestaande klant, die bekend is met de fysieke winkelervaring. Maar ook voor de customer journey van nieuwe klanten, die via Google of Instagram  voor het eerst op de website komen. De merkervaring moet zowel fysiek als digitaal overeenkomen.

Online koopproces

Wat betreft de product-fotografie moest het vooral niet alleen maar een foto van een bos bloemen zijn. De boeketten moeten er dusdanig uitzien dat je meteen zin krijgt om het op tafel te zetten. Dus niet van ‘dit kan je ongeveer verwachten’, maar ‘dit wil ik nu hebben!’ (..of geven).

Een ander vereiste was dat het aankoopproces heel gebruiksvriendelijk en makkelijk zou zijn. Natuurlijk ontkom je i.v.m. de bezorging/betaling niet aan een aantal verplichte NAW velden. Maar het moest voor de gebruikers eenvoudig zijn om een boeket te laten bezorgen. En uiteraard met de mogelijkheid om eenvoudig een kaartje met boodschap toe te voegen (klantvriendelijk + upselling).

Fiori di Rose in beeld

Maar het draait niet alleen om de boeketten. Overal op de site kom je foto’s en bewegend beeld van de winkel en team-Fiori tegen. Geen statische kiekjes, maar beelden die qua look-and-feel het gevoel van de winkel overbrengen.

Op die manier wordt niet alleen winkelervaring overgebracht, maar ook de unieke interactie die je daar met de zusjes en hun medewerkers hebt.

En dat werkt twee kanten uit: bestaande klanten herkennen hun favoriete winkel, nieuwe klanten maken kennis met de sympathieke zusjes en krijgen een band zonder ooit in de winkel te zijn geweest.

fiori di rose boeket bestellen

Gezien de succesvolle resultaten blijkt dat we geslaagd zijn. Ook ver buiten Oosterbeek – en zelfs buiten de landsgrenzen – weet men de webshop te vinden.

De klanten maken inmiddels veelvuldig gebruik van dit verkoopkanaal. En zo als het oud-Hollandse spreekwoord zegt: ‘The proof of the pudding is toch echt in the eating’!

Benieuwd geworden? Kijk op fioridirose.nl

Wil jij ook een succesvolle webshop?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Samen kijken we waar we jouw bestaande website kunnen verbeteren of hoe we een compleet nieuw concept voor je kunnen uitrollen.

momo maakt jouw merk sterk!

Menu